Isnin, 20 Ogos 2012

PeRjaLaNanKu MaSiH jAUh... :)


Salam bertemu kembali..

      Lama sungguh rasanya tidak mengupdate blog ni diatas kekangan waktu yang tidak dapat dielakkan. Alhamdulillah, diri ini semakin boleh untuk menerima kenyataan akan keputusan natijah imtihan yang keluar.
      Pada tarikh keramat 15/8/2012, Seawal jam 10pg, saya telah pergi kekuliah untuk menanti natijah yang akan ditampal hari tersebut, perasaan memang bercampur baur, samaada kejayaan @ kegagalan yang akan mengiringi.
      Sampai kuliah, bertemu dengan kawan baik sendiri, fatihah yang telah sampai setengah jam lebih awal. Dia seorang yang sangat baik dan bertangungjawab, rajin ke kuliah setiap hari bertemu amid bertanyakan tentang natijah..memang tabik spring la kt dia.. :)
      Dalam jam 12pm, dapat tau daripada seorg kwn,bahawa doktor telah sampai dan amid  kuliah kata natijah akan ditampal setengah jam lg…
      Fuhh.., mmg lg berdebar dan akhirnya pada 1pm sebelum amid  kuliah tampal natijah, amid  berjumpa dengan ktorg sambil menghulurkan kertas natijah. Mengigil melihat nama sendiri, satu persatu subjek dilihat, terus terduduk ditangga kuliah dan langsung tidak terkata..

(Ya Allah, tiada rezeki ku untuk balik ke Malaysia tahun ni)
Tidak dapat digambarkan perasaan sedih ini..menangis semaunya,
Rasa bersalah terhadap Mak dan ahli keluarga yang lain…Mak, izzah minta maaf kerana tidak dapat balik tahun ni  dan jaga  mak di Malaysia.. minta maaf sangat-sangat. 

………………………………………………………………………..........

Alhamdulillah.., rasa sedikit terubat bila mana seorang sahabat menghantar mesej dan memberikan kata-kata semangat..
   Katanya : 

“Yakinlah dengan ketentuan Allah, ada hikmah besar sedang menanti yang mana kita tidak tahu sehingga tiba masanya untuk kita dapat dan ketahui”


                                                ..........................................................................

Bila duduk berseorangan dan berfikir secara tenang, ada hikmahnya kenapa Allah mengtaqdirkan tidak najah tahun ini.. Ilmu ku masih belum banyak untuk dibawa pulang ke malaysia, serta Khidmat dan tenagaku masih diperlukan lagi dibumi barakah ini, insyaAllah aku akan bekerja dan memberikan komitmen sebaiknya..

Ya Allah Ya Tuhanku,
Aku bermohon kepadamu, tetapkanlah dan berikah ketenangan didalam hatiku untuk  menerima taqdirmu..dan tenangkanlah jua hati ibuku dan ahli keluargaku….AMIN..

Tiada ulasan: