Rabu, 20 Jun 2012

Salam ingatan dan salam perjuangan..


        Hari ini adalah hari last imtihan tahriri, subjek fiqh syafie,ada 3 kitab.boleh tahanla killer jugakla subjek ni..tak taula jawab pe dlm exam td.. selepas ni tinggal syafawi dan taayin je. persediaan adalah dalam 6 hari..harap-harap saya dan sahabiah yang lain dapat menjawab dengan tenang soalan doktor nanti. amin..

         Sekarang ni, saya tengah teman seorang kawan qiraat study untuk exam tarikh qura' esok. Seronok juga dengar sahabat tu dok menghafal nama-nama imam Qiraat, siap dengan pelbagai tarikh, dah macam kira matematik je dengarnya..hehe. biasalah tu di mesir ni, terutama Mansurah ada pelbagai syukbah..ada qiraat, syariah, usuluddin, lughah dan perubatan..setiap syukbah ada kelebihannya tersendiri..qiraat dengan imam-imam qiraatnya, cara bacaan quran, tajwid dan lain-lain, syariah pula lebih kepada hukum-hakam, lughah dengan i'rabnya dan usuluddin dengan hadith dan tauhid dan perubatan dengan penyakit dan ubat-ubatnya.

      Hari ni juga adalah hari lahir seorang sahabiah saya..iaitu Rashima bt. Ramli.. Sanah helwah akk 
( ^^,).. semoga dirimu terus thabah dalam menghadapi mehnah dan tribulasi.

      Erm.., tiba-tiba rasa takut mencengkam diri, imtihan dah semakin mengakhiri, natijah pula semakin mendekati..bagaimanakah dengan natijah yang bakal ku dapat nanti.

      Ya Allah, betapa diri ini terasa lemah, takut, risau dan pelbagai rasa ada didalam hati ini dalam menanti  natijah  yang tidak pasti.. adakah kejayaan menanti ? atau sebaliknya mengiringi (nauzubillah). Ya Allah, aku berharap dan bermohon kepadamu, dengan rahmatmu Ya Allah, kurniakanlah rezekimu  (kejayaan ) yang terbaik untukku dan sahabat-sahabatku.. Amin.

---menanti dengan penuh debaran---


1 ulasan:

najahimtiaz berkata...

kakak.. timekasih daun kelapa..takde hadia kaaa.. hehehe kuatkan semangat untuk syafawi ni... insyaAllah najah