Khamis, 7 Jun 2012

Imtihan Dunia dan Akhirat


Alhamdulillah, akhirnya berjaya juga buat blog ni..al-maklumlah budak baru belajar,masih banyak kekurangan yang perlu ditampung.. 

Semalam, 6 jun 2012 berakhir sudah paper yang ke-4, berbaki lagi 3 paper sebelum habis imtihan. chaiyok!! teruskan usaha ye sahabat-sahabiah selagi mempunyai masa..

Erm..duduk study sorang-sorang ni, tiba-tiba terfikir..kita di dunia ni, bermacam-macam imtihan yang kita hadapi..imtihan ketika study, kerja dan lain-lain. Imtihan dunia mudah untuk kita hadapi kan? wlwpun tidak dinafikan kadang-kadang ada susahnya tapi bagaimana pula imtihan akhirat kita?? imtihan yang belum pasti bagaimanakah keadaaannya..adakah segala amalan kita dengan  panjangnya umur kita  ini telah mencukupi untuk menghadapi imtihan akhirat?

Adakah masa kita diisi dengan perkara yang berfaedah @ pun sebaliknya (nauzubillah). Bagaimana dengan persediaan @ pun bekalan yang sedia ada.. bagaimana dengan amalan wajib yang diperintahkan, adakah cukup @ masih banyak yang kosong... tepuk dada bukanlah tanya selera tapi tanyalah iman kita sendiri..hanya kita yang mengetahui apakah usaha kita selama ini..

JOM MUHASABAH DIRI BERSAMA..
dari yang baru hendak belajar....

Tiada ulasan: